Odgovor:

Odredbama člana 540. Zakona o privrednim društvima propisano je da likvidacioni upravnik nakon isplate poverilaca sastavlja:
1) završni likvidacioni bilans (koji se sastavlja i registruje u skladu sa propisima kojima se uređuje računovodstvo);
2) izveštaj o sprovedenoj likvidaciji (u kome se iskazuju sve značajne radnje i aktivnosti koje su preduzete u postupku likvidacije);
3) pisanu izjavu da je svim poznatim poveriocima uputio obaveštenje o pokretanju likvidacije, kao i da su sve obaveze društva po osnovu prijavljenih potraživanja i potraživanja koja se u smislu Zakona o privrednim društvima smatraju prijavljenim (čl. 534. stav 4. potraživanja po izvršnim ispravama) izmirene u potpunosti i da se protiv društva ne vode drugi postupci;
4) predlog odluke o raspodeli likvidacionog ostatka društva.
Završni likvidacioni bilans sastavlja se i registruje u skladu sa propisima kojima se uređuje računovodstvo i revizija.
Članom 541. Zakona o privrednim društvima propisana je raspodela likvidacionog ostatka.
Imovina društva u likvidaciji koja preostane posle izmirenja svih obaveza društva (likvidacioni ostatak) raspodeljuje se članovima društva u skladu sa odlukom o raspodeli likvidacionog ostatka društva. Likvidacioni ostatak raspodeljuje se članovima društva na način utvrđen odlukom o raspodeli, koju jednoglasno donose ortaci, komplementari, odnosno skupština društva.
U slučaju spora između članova društva u vezi raspodele likvidacionog ostatka, likvidacioni upravnik odlaže tu raspodelu do pravnosnažnog okončanja spora.
Članovima 543. – 544. Zakona o privrednim društvima propisano je okončanje likvidacije. Likvidacija se okončava donošenjem odluke o okončanju likvidacije. Po okončanju likvidacije društvo se briše iz registra privrednih subjekata u skladu sa Zakonom o registraciji, a u slučaju akcionarskog društva brisanje se vrši nakon podnošenja zahteva Centralnom registru za ispis finansijskih instrumenata iz registra.
Članom 545. Zakona o privrednim društvima propisana je odgovornost članova društva po okončanju likvidacije. Potraživanja poverilaca zastarevaju u roku od tri godine od dana brisanja društva iz registra.
Nakon brisanja društva iz registra obaveza je da se izvrši uvid u stanja na računima javnih prihoda u poreskom računovodstvu, da se odštampa potrebna dokumentacija koja je objavljena na internet stranici Agencije za privredne registre i odloži u spise predmeta. U skladu članom 23. stav 1. tačka 4. ZPPPA rešenjem se utvrđuje prestanak poreske obaveze i vrši prenos eventualno neplaćenih obaveza, kao i preplata na računima obveznika saglasno čl.163a ZPPP u vanbilansno poresko računovodstvo.
Prema navedenom, imajući u vidu da je privredni subjekt brisan iz propisanog registra, zahtev za povraćaj sredstava koji ste dobili bi treblo rešenjem odbiti kao nedopušten i izjavljen od neovlašćenog lica odnosno od lica koje više nema pravni subjektivitet.