Odgovor:

Članom 10. stav 2. ZPPPA propisano je pravo poreskog obveznika na povraćaj više ili pogrešno plaćenog poreza, odnosno sporednih poreskih davanja, kao i na povraćaj poreza kada je to drugim poreskim zakonom predvidjeno.

Članom 114d. ZPPPA propisano je i da se zastarelost prekida radnjom poreskog obveznika preuzetom u cilju ostvarivanja prava na povraćaj, poreski kredit, refakciju i refundaciju, kao i namirenje dospelih obaveza putem preknjižavanja i povraćaj sporednih poreskih davanja.  

U okviru poreskog računovodstva analitičke evidencije se vode po poreskim obveznicima i individualnim računima javnih prihoda u skladu sa ZPPPA i Pravilnikom o poreskom računovodstvu, gde se prate promene na pojedinačnim računima javnih prihoda na osnovu kojih se dalje vodi poreski postupak.

Obveznik je 2019. godine podneo zahtev za povraćaj preplate iskazane na računu komunalne takse za isticanje firme  na poslovnom prostoru i o tom zahtevu odlučivali ste posmatrajući promene na računu komunalne takse za predmetnog obveznika i o tome doneli poreski upravni akt.

O ostvarivanju prava na povraćaj preplate na računu poreza na imovinu a po podnetom zahtevu poreskog obveznika iz 2024. godine, odlučuje se nezavisno od podnetog  zahteva za povraćaj iz 2019. godine na računu komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru istom obvezniku. Dakle, radnja poreskog obveznika preduzeta u cilju ostvarivanja prava na povraćaj na računu komunalne takse 2019. godine nije radnja koja prekida zastarelost prava na povraćaj na računu poreza na imovinu.