Odgovor:

Poništavanje poreskog upravnog akta u poreskom postupku uređeno je članom 152. ZPPPA. U stavu 3 navodi se:

“Ako drugostepeni organ nađe da će nedostatke prvostepenog poreskog postupka brže i ekonomičnije otkloniti prvostepeni poreski organ, on će svojim rešenjem poništiti prvostepeni poreski upravni akt i vratiti predmet prvostepenom poreskom organu na ponovni postupak. U tom slučaju drugostepeni organ dužan je da svojim rešenjem ukaže prvostepenom poreskom organu u kojem pogledu treba da dopuni postupak, a prvostepeni organ dužan je da u svemu postupi po drugostepenom rešenju i da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 40 dana od dana prijema drugostepenog rešenja, donese novo rešenje”.

Pravne posledice poništavanja rešenja proposane su član 187. Zakona o opštem upravnom postupku. Poništavanjem rešenja uklanjaju se sve pravne posledice koje je rešenje proizvelo i ono se onemogućava da dalje proizvodi pravne posledice.

Pravni osnov za postupanje i za sprovodjenje knjiženja u poreskom računovodstvu po ovom osnovu jeste drugostepeno rešenje kojim je poništeno  ožalbeno prvostepeno rešenje. Osim storniranja obaveza koje su utvrdjene po poništenom rešenju u poreskom računovodstvu u obavezi ste da stornirate i pravne posledice koje je proizvelo to poništeno rešenje, dakle, kamatu i privremene akontacije.

Ponovni postupak u svemu sprovodite prema smernicama datim u obrazloženju drugostepenog rešenja.