- Da li se žalba ili bilo koji drugi zahtev koji je poslat mejlom i nije potpisan, može prihvatiti?
Odgovor:
Zakon o opštem upravnom postupku članom 58. uredjuje pojam podneska:
(1) Podnesci su zahtevi, predlozi, obrasci, prijave, molbe, žalbe, predstavke, prigovori, obaveštenja, saopštenja i druge vrste pisanog obraćanja stranke organu.
(2) Podnesak mora da bude razumljiv i da sadrži sve što je potrebno da bi po njemu moglo da se postupa, a naročito: lično ili poslovno ime, prebivalište, odnosno boravište, sedište i naziv organa kome se podnosi, upravnu stvar koja je predmet postupka, svrhu podneska, adresu na koju organ stranci treba da dostavlja akte i potpis podnosioca podneska.
Nepotpisan podnesak smatra se nepotpunim, odnosno neurednim podneskom.
(1) Podnesak je neuredan ako ima nedostatke koji organ sprečavaju da postupa po njemu, ako nije razumljiv ili ako nije potpun. U tom slučaju organ u roku od osam dana od prijema podneska obaveštava podnosioca na koji način da uredi podnesak i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi podnesak u roku.
(2) Ako podnesak ne bude uređen u roku, organ rešenjem odbacuje podnesak.
(3) Ako podnesak bude uređen u roku, smatra se da je od početka bio uredan, ako zakonom nije drukčije predviđeno (član 59. ZUP).
Prema navedenom, svaki podnesak mora da se uredi da bi se postupalo po njemu i ne mogu se prihvatati neuredni podnesci (nepotpisani u ovom slučaju) niti dostavljanje mejlom. Način dostavljanja podnesaka uredjen je članom 60. ZUP.